MISIUNEA PROGRAMULUI
Formarea specialiştilor cu înaltă pregătire în domeniul managementului turismului capabili să ia decizii şi să stabilească strategii pentru dezvoltarea acestei activităţi, având în vedere:
- perspectivele turismului în ţara noastră
- existenţa unui număr mare de întreprinderi mici şi mijlocii de turism
- accentuarea concurenţei pe piaţa turistică, rezultat al integrării europene
Punerea la îndemâna cursanţilor de cunoştinţe manageriale şi de specialitate precum şi a unui instrumentar de lucru necesar implicării active în proiectele de dezvoltare şi promovare a turismului.
OBIECTIVELE PROGRAMULUI
- Pregătirea specifică şi multidisciplinară a celor care activează pe diverse paliere în desfăşurarea activităţii turistice
- Crearea unui corp de specialişti bine pregătiţi în domeniu în vederea stimulării turismului şi creşterii competitivităţii acestuia la nivel european şi mondial
CALIFICĂRI ASIGURATE
competenţe generale şi profesionale dezvoltate în cadrul specializării:
competenţe generale:
- Capacităţi economice fundamentale: fler economic, spirit de afaceri, simţul riscului, spirit organizatoric
- Capacitatea de a învăţa si de a aplica în practică cunoştinţele teoretice
- Capacitatea de a lucra în mod autonom ca si aceea de a lucra în echipă şi de a coordona grupuri
- Capacitate de comunicare scrisă şi orală si de folosire curentă a unei limbi străine, utilizând calculatorul
- Preocupare pentru calitate superioară şi atitudine etică
competenţe profesionale:
- Conducerea eficientă a unei societăţi comerciale (comerţ, turism, servicii) şi consultanţă specifică;
- Proiectarea şi desfăşurarea de acţiuni eficace într-o organizaţie, la nivelul unui compartiment economic: aprovizionare, desfacere, licitatii, marketing, logistică, expediţii-transport, publicitate, relaţii publice, calitate (standardizare, audit, evaluarea conformităţii, asigurarea şi controlul calităţii)
- Evaluarea şi expertizarea calităţii produselor, serviciilor şi proceselor
- Intermedierea afacerilor în domeniul comercial şi angajarea de relaţii profesionale profitabile
- Diseminarea informaţiilor de specialitate în activităţi specifice de învăţământ, training şi presă
Cercetarea domeniului economic şi a relaţiilor conexe şi redactarea de rapoarte de cercetare
COMPETENŢE SPECIFICE:
- Elaborerea de produse turistice complexe de tipul pachetelor (all inclusive) de factură generală şi specializate ;
- Organizarea şi comercializarea vacanţelor;
- Organizarea diverselor evenimente specifice turismului de afaceri;
- Organizarea selecţiei şi recrutarii personalului;
- Evaluarea unei firme de turism;
- Proiectearea şi organizarea desfăşurarea ciclului producţiei turistice;
- Realizarea de studii de fezabilitate, planuri de afaceri, analize PEST şi SWOT utile fundamentării deciziilor în activitatea firmelor de turism.
Ocupații (grupe) de bază din COR 2011, actualizat:
- 1411 Conducători de unități hoteliere;
- 1412 Conducători de restaurante;
- 1439 Conducători ai altor tipuri de unități de servicii neclasificați în grupele de bază anterioare, precum: 143907 Conducător de întreprindere mică – patron (girant) în turism, 143908 Manager în activitatea de turism, 143909 Director de agenţie de turism tour-operatoare/ detailistă/ filială/ sucursală, 143910 Director centru informare turistică, 143911 Director de departament organizare evenimente, 143912 Conducător de pensiune turistică (rurală, agroturistică, montană);
- 2330 Profesori în învățământul secundar;
- 2631 Economiști.